ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE DLA DZIECI 6 - LETNICH NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
- Budowanie wiedzy dziecka na temat jesieni i zmian zachodzących jesienią w przyrodzie.
- Rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy i współdziałania w grupie przedszkolnej.
- Rozwijanie postaw proekologicznych. Wzmacnianie więzi z naturą.
- Budowanie wiedzy i umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych i zagrażających życiu.
- Rozwijanie logicznego myślenia przyczynowo-skutkowego, umiejętności porównywania, wskazywania różnic i podobieństw.
- Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze i w ruchu ulicznym.
- Rozwijanie myślenia matematycznego. Kształtowanie pojęcia liczby. Rozwijanie umiejętności rozróżniania figur geometrycznych oraz poprawnego przeliczania.
- Rozwijanie kreatywności i wyobraźni plastycznej, muzycznej i ruchowej.
- Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich, do skupiania uwagi na osobie mówiącej.
- Rozwijanie zainteresowań książką i czytelnictwem. Wyróżnianie elementów realnych i fantastycznych.
Oferty tematyczne:
- Kody jesieni
- W krainie emocji i uczuć
- W krainie zdrowia
- Wśród zwierząt
- Baśnie, bajki i bajeczki
Wiersz: Co pachnie jesienią?
Kiedy kończy się już wrzesień,
to przychodzi do nas jesień.
W sadach pachną jabłka, gruszki.
Z grządek płynie woń pietruszki.
W domu czasem las się czuje,
gdy grzybowa się gotuje.
Wiatr co te zapachy niesie,
mówi nam, że to już jesień.
Piosenka: „Jesień fajne ma kałuże”
1. Wiosną słońce lekko przygrzewa.
Latem w sadzie wszystko dojrzewa.
Jesień… a czy może być miło,
kiedy zimno się zrobiło?
Ref.: Jesień fajne ma kałuże.
I jesienią śpimy dłużej.
Jesień nie jest taka zła,
jesień nam na liściach gra.
2. Wiosną kwitną kwiaty i drzewa.
Latem rano skowronek śpiewa.
Jesień – czy ta pora deszczowa
w chmurach coś dobrego chowa?
________________________________________________________________________________
ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE DLA DZIECI 6 - LETNICH NA MIESIĄC WRZESIEŃ
Rozwijanie sprawności fizycznej i precyzji ruchów.
- Wdrażanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi
- Rozwijanie mowy i myślenia.
- Wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na temat.
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- Utrwalanie orientacji w schemacie własnego ciała i ciała drugiej osoby.
- Wyrabianie nawyków zdrowotnych, np. samodzielnego ubierania się, właściwego zachowania się przy stole, przestrzegania zasad bezpieczeństwa w toku zabaw ruchowych i innych.
- Wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw.
- Radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach , rozmowach, słuchaniu wybranych utworów literackich.
- Ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku.
- Oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań – odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwróceni uwagi na piękno naszego kraju.
- Słuchanie zdań, wyodrębnianie w nich słów; liczenie słów w zdaniach; układanie zdań z określonej liczby słów; określanie kolejnych słów w zdaniu.
Oferty tematyczne:
- Nasza grupa
- Emocje i uczucia
- Jesienne impresje
- Babie lato
Wiersz: Moje skarby
Mam wiaderko i łopatkę,
zrobię z piasku dużą babkę.
Wybuduję piękny zamek,
most zwodzony oraz ganek.
Wietrzyk wieje, szumią fale,
woda chłodzi nas wspaniale.
W górze mewy hałasują,
wszystkich wkoło przekrzykują.
A w wiaderku mym muszelki
i kamyków zapas wielki.
Morskie glony, bursztyn mały,
w którym muszki pozostały.
Piosenka: Jak się masz?
1. Ja, Amelka, i ja, Adaś,
pięknie was witamy!
Do nauki i zabawy
wszystkich zapraszamy.
Ref.: Jak się masz? Jak się masz?
Jak się dzisiaj czujesz?
Jeśli czujesz się wspaniale,
skacz z radości w górę!
2. Chętnie tutaj przychodzimy,
bo tu jest wesoło.
Wszyscy bardzo się lubimy,
śmiech wciąż słychać wkoło.
3. Jest już Zuzia, Pola, Julek,
Gabryś, Antek, Klara.
Jest też Wojtek i Antosia,
Zosia, Hania, Maja.
4. Są też w grupie nowe dzieci.
Bardzo was lubimy!
Chcemy poznać się wzajemnie,
więc się przedstawimy.