Przejdź do treści Przejdź do wyszukiwarki
Przedszkole Samorządowe w
Mieszkowicach
  • Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Zuchy

ZAMIERZENIA  OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE DLA DZIECI  6 - LETNICH  NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.    
  • Budowanie wiedzy dziecka na temat jesieni i zmian zachodzących jesienią w przyrodzie.          
  • Rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy i współdziałania w grupie przedszkolnej.
  • Rozwijanie postaw proekologicznych. Wzmacnianie więzi z naturą.         
  • Budowanie wiedzy i umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych i zagrażających życiu. 
  • Rozwijanie logicznego myślenia przyczynowo-skutkowego, umiejętności porównywania, wskazywania różnic i podobieństw.
  • Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze i w ruchu ulicznym.          
  • Rozwijanie myślenia matematycznego. Kształtowanie pojęcia liczby. Rozwijanie umiejętności rozróżniania figur geometrycznych oraz poprawnego przeliczania.
  • Rozwijanie kreatywności i wyobraźni plastycznej, muzycznej i ruchowej.
  • Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich, do skupiania  uwagi na osobie mówiącej.           
  • Rozwijanie zainteresowań książką i czytelnictwem. Wyróżnianie  elementów realnych i fantastycznych.         

 

Oferty tematyczne:

  • Kody jesieni
  • W krainie emocji i uczuć
  • W krainie zdrowia
  • Wśród zwierząt
  • Baśnie, bajki i bajeczki

 

Wiersz: Co pachnie jesienią?

Kiedy kończy się już wrzesień,

to przychodzi do nas jesień.

W sadach pachną jabłka, gruszki.

Z grządek płynie woń pietruszki.

W domu czasem las się czuje,

gdy grzybowa się gotuje.

Wiatr co te zapachy niesie,

mówi nam, że to już jesień.

Piosenka: „Jesień fajne ma kałuże”

1. Wiosną słońce lekko przygrzewa.

Latem w sadzie wszystko dojrzewa.

Jesień… a czy może być miło,

kiedy zimno się zrobiło?

Ref.: Jesień fajne ma kałuże.

I jesienią śpimy dłużej.

Jesień nie jest taka zła,

jesień nam na liściach gra.

 

2. Wiosną kwitną kwiaty i drzewa.

Latem rano skowronek śpiewa.

Jesień – czy ta pora deszczowa

w chmurach coś dobrego chowa?

 

________________________________________________________________________________

ZAMIERZENIA  OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE DLA DZIECI 6 - LETNICH  NA MIESIĄC WRZESIEŃ

Rozwijanie sprawności fizycznej i precyzji ruchów.

  • Wdrażanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi       
  • Rozwijanie mowy i myślenia.                                                                     
  • Wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na temat.
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • Utrwalanie orientacji w schemacie własnego ciała i ciała drugiej osoby.
  • Wyrabianie nawyków zdrowotnych, np. samodzielnego ubierania się, właściwego zachowania się przy stole, przestrzegania zasad bezpieczeństwa w toku zabaw ruchowych i innych.
  • Wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw.
  • Radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach , rozmowach, słuchaniu wybranych utworów literackich.     
  • Ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku.
  • Oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań – odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwróceni uwagi na piękno naszego kraju.    
  • Słuchanie zdań, wyodrębnianie w nich słów; liczenie słów  w zdaniach; układanie zdań z określonej liczby słów; określanie kolejnych słów w zdaniu.

 

                                                                                                                                 

Oferty tematyczne:

  • Nasza grupa
  • Emocje i uczucia
  • Jesienne impresje
  • Babie lato

 

Wiersz: Moje skarby

Mam wiaderko i łopatkę,

zrobię z piasku dużą babkę.

Wybuduję piękny zamek,

most zwodzony oraz ganek.

 

Wietrzyk wieje, szumią fale,

woda chłodzi nas wspaniale.

W górze mewy hałasują,

wszystkich wkoło przekrzykują.

 

A w wiaderku mym muszelki

i kamyków zapas wielki.

Morskie glony, bursztyn mały,

 w którym muszki pozostały.

 

Piosenka: Jak się masz?

1. Ja, Amelka, i ja, Adaś,

pięknie was witamy!

Do nauki i zabawy

wszystkich zapraszamy.

 

Ref.: Jak się masz?  Jak się masz?

Jak się dzisiaj czujesz?

Jeśli czujesz się wspaniale,

skacz z radości w górę!

 

2. Chętnie tutaj przychodzimy,

bo tu jest wesoło.

Wszyscy bardzo się lubimy,

śmiech wciąż słychać wkoło.

 

3. Jest już Zuzia, Pola, Julek,

Gabryś, Antek, Klara.

Jest też Wojtek i Antosia,

 Zosia, Hania, Maja.

 

4. Są też w grupie nowe dzieci.

Bardzo was lubimy!

Chcemy poznać się wzajemnie,

więc się przedstawimy.