Przejdź do treści Przejdź do wyszukiwarki
Przedszkole Samorządowe w
Mieszkowicach
  • Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Pszczółki

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO –DYDAKTYCZNE DLA DZIECI 5-6LETNICH NA MIESIĄC LISTOPAD :

 

  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej;
  • wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie ;  
  • rozumienie różnic pomiędzy samogłoską i spółgłoską,
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie;
  • posługiwanie się liczbami w aspektach kardynalnym i porządkowym;
  • podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu;
  • wskazywanie Polski na mapie Europy, nazywanie jej sąsiadów;
  • wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;

 

OFERTY TEMATYCZNE:

  1. Baśnie, bajki i bajeczki
  2. Spotkanie z nauką
  3. Wszyscy jesteśmy tacy sami
  4. Nasze inspiracje

Wiersz - "Polska"

Polska - to taka kraina,

która się w sercu zaczyna.

Potem jest w myślach blisko,

w pięknej ziemi nad Wisłą.

Jej ścieżkami chodzimy,

budujemy, bronimy.

Polska - Ojczyzna...

Kraina, która się w sercu zaczyna.

 

 

Piosenka: „Jesteśmy Polakami”

1. Polska to kraj

piękny jak raj.

Mamy tu morze i góry.

Zachwyca nas

zielony las

i pełne jezior Mazury.

 

Ref.: Z całego serca

śpiewajcie z nami:

„Wszyscy jesteśmy Polakami”.

 

2. Polska to kraj,

piękny jak raj.

Mamy tu jesień i zimę.

Zachwyca nas

wiosenny czas.

Lato pogodną ma minę.

 

Ref.: Z całego serca

śpiewajcie z nami:

„Wszyscy jesteśmy Polakami”.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZO DLA DZIECI 5-6LETNICH NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

  • Kształtowanie świadomości oddechu.                                                                          

  • Rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości. 

  • Rozwijanie umiejętności wycinania po liniach prostych i łukach.           

  • Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji, które w sobie skrywamy.                

  • Budowanie strategii radzenia sobie z przeżywaniem różnych uczuć i emocji.

  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.                          

  • Budowanie wiedzy dziecka na temat jesieni i zmian zachodzących jesienią  w przyrodzie.     

  • Rozwijanie postaw proekologicznych. Wzmacnianie więzi z naturą.

  • Rozwijanie myślenia matematycznego. Kształtowanie pojęcia liczby. Rozwijanie umiejętności rozróżniania figur geometrycznych oraz poprawnego przeliczania.

  • Ćwiczenie słuchu fonematycznego; wybrzmiewanie głosek w prostych słowach.           

  • Rozwijanie zainteresowania literami drukowanymi i pisanymi jako przygotowanie do nauki czytania i pisania.

                                                                                                                                  

Oferty tematyczne:

1.Kody jesieni.

2.W krainie emocji i uczuć.

3.W krainie zdrowia.

4.Wśród zwierząt.

Wiersz ,,Kolorowy bukiet” Barbara Lewandowska 

Do parku przyszły z przedszkola dzieci.

Chcą zrobić z liści barwny bukiecik.

Listki czerwone jak malowane,

Leżą pod klonem i pod kasztanem.

 

Pod dębem leżą brązowe liście.

Liście pod wierzbą błyszczą srebrzyście.

Serduszka złote spadają z brzozy,

Jaś ma ochotę w bukiet je włożyć.

Gdy ten bukiecik stanie na stole,

Ozdobi dzieciom całe przedszkole.

 

Piosenka „Jesień fajne ma kałuże”

  1. Wiosną słońce lekko przygrzewa.

Latem w sadzie wszystko dojrzewa.

Jesień… a czy może być miło,

kiedy zimno się zrobiło?

Ref.: Jesień fajne ma kałuże.

I jesienią śpimy dłużej.

Jesień nie jest taka zła,

jesień nam na liściach gra.

 x2

  1. Wiosną kwitną kwiaty i drzewa.

Latem rano skowronek śpiewa.

Jesień – czy ta pora deszczowa 

w chmurach coś dobrego chowa?

Ref.: Jesień fajne ma kałuże…

 

 


  Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc wrzesień dla dzieci 5-6letnich.                          

  • Doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych.                                                                                                          
  • Rozwijanie sprawności manualnej.                                                                                                                                                                                               
  • Rozwijanie sprawności fizycznej i precyzji ruchów.                                                                                                                                                                               
  • Kształtowanie świadomości własnego ciała.                                                                                                                                                                                                       
  • Stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych.                                                                                                                                                                                       
  • Usprawnianie aparatu artykulacyjnego.                                                                                                                                                                                                   
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.                                                                                                                                                                                         
  • Rozwijanie umiejętności aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.                                                                                                               
  • Wdrażanie do aktywnego i bezpiecznego uczestnictwa w zabawach ruchowych                                                                                                                       
  • Kształtowanie więzi emocjonalnej z przedszkolem.                                                                                                                                                                                            
  • Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji.                                                                                                                                                                                           
  • Wdrażanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi.                                                                                                                                     
  • Kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej.                                                                                                                                                           
  • Doskonalenie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych podczas powitania i pożegnania.                                                                                                                                                                                             
  • Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych.                                                                                                                                                  
  • Wdrażanie do podejmowania świadomych decyzji i wyborów.                                                                                                                                                              
  • Rozwijanie umiejętności pracy w zespole.                                                                                
  • Rozwijanie umiejętności rytmicznych i wokalnych.                                                         
  • Rozwijanie kreatywności, wyobraźni i wrażliwości artystycznej.                                                                                                                                                                                             
  • Kształtowanie umiejętności wykorzystania koloru i kreski jako środków wyrazu artystycznego.                                                                                                                                                                    
  • Rozwijanie umiejętności wykonywania prac technicznych zgodnie z podaną instrukcją.                                                                                                                                                                                                 
  • Rozwijanie mowy i myślenia.                                                                                                                                                                               
  • Wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na temat.                                                                                                                                                          
  • Wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia związane z jesienią. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.                                                                             
  • Budowanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia dotyczące stosunków przestrzennych.                                                                                                                                                                                               
  • Rozwijanie umiejętności obserwowania i wyciągania wniosków.                                                                                                                                                         
  • Rozwijanie umiejętności intuicyjnego rozróżniania figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt).                                                

Oferty tematyczne 

1. Nasza grupa.

2. Emocje i uczucia.

3.Jesienne impresje.

4. Babie lato.

Piosenka do nauki- "Jak się masz?"

1. Ja, Amelka, i ja, Adaś,
pięknie was witamy!
Do nauki i zabawy
wszystkich zapraszamy.

Ref.: Jak się masz? Jak się masz?
Jak się dzisiaj czujesz?
Jeśli czujesz się wspaniale,
skacz z radości w górę!
2. Chętnie tutaj przychodzimy,
bo tu jest wesoło.
Wszyscy bardzo się lubimy,
śmiech wciąż słychać wkoło.

Ref.: Jak się masz? Jak się masz?…
3. Jest już Zuzia, Pola, Julek,
Gabryś, Antek, Klara.
Jest też Wojtek i Antosia,
Zosia, Hania, Maja.

Ref.: Jak się masz? Jak się masz?…
4. Są też w grupie nowe dzieci.
Bardzo was lubimy!
Chcemy poznać się wzajemnie,
więc się przedstawimy.

Ref.: Jak się masz? Jak się masz?…