Przejdź do treści Przejdź do wyszukiwarki
Przedszkole Samorządowe w
Mieszkowicach
  • Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Pszczółki

ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZO –DYDAKTYCZNE

DLA DZIECI 5,6-LETNICH NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

  • Kształtowanie świadomości oddechu.                                                                                             

  • Rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości.   

  • Rozwijanie umiejętności wycinania po liniach prostych i łukach.  

  • Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji, które w sobie skrywamy.                

  • Budowanie strategii radzenia sobie z przeżywaniem różnych uczuć i emocji.

  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.                          

  • Budowanie wiedzy dziecka na temat jesieni i zmian zachodzących jesienią w  przyrodzie.     

  • Rozwijanie postaw proekologicznych. Wzmacnianie więzi z naturą.

  • Rozwijanie myślenia matematycznego. Kształtowanie pojęcia liczby. Rozwijanie umiejętności rozróżniania figur geometrycznych oraz poprawnego przeliczania.                                                                                                                                                                                

Oferty tematyczne:

  1. Kody jesieni.
  2. W krainie emocji i uczuć.
  3. W krainie zdrowia.
  4. Wśród zwierząt.

Wiersz  „Jak smakuje jesień?”

Jesień bywa kolorowa,

smakowita, bardzo zdrowa!

Tu owoce, tam warzywa,

jesień bardzo pyszna bywa.

Tu smak gruszki,

tam buraczka.

Smak pietruszki

i kabaczka.

Mnóstwo smaków jesień ma,

które każde dziecko zna.

Wymień, proszę, smak jesieni,

który wszyscy chętnie zjemy.

 

Piosenka „Jesień fajne ma kałuże”

  1. Wiosną słońce lekko przygrzewa.

Latem w sadzie wszystko dojrzewa.

Jesień… a czy może być miło,

kiedy zimno się zrobiło?

Ref.: Jesień fajne ma kałuże.

I jesienią śpimy dłużej.

Jesień nie jest taka zła,

jesień nam na liściach gra.

 x2

  1. Wiosną kwitną kwiaty i drzewa.

Latem rano skowronek śpiewa.

Jesień – czy ta pora deszczowa 

w chmurach coś dobrego chowa?

Ref.: Jesień fajne ma kałuże…

 


Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc wrzesień dla dzieci 5-6letnich                                

  • Doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych.                                                                                                           
  • Rozwijanie sprawności manualnej.                                                                                                                                                                                               
  • Rozwijanie sprawności fizycznej i precyzji ruchów.                                                                                                                                                                               
  • Kształtowanie świadomości własnego ciała.                                                                                                                                                                                                       
  • Stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych.                                                                                                                                                                                       
  • Usprawnianie aparatu artykulacyjnego.                                                                                                                                                                                                   
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.                                                                                                                                                                                         
  • Rozwijanie umiejętności aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.                                                                                                               
  • Wdrażanie do aktywnego i bezpiecznego uczestnictwa w zabawach ruchowych                                                                                                                       
  • Kształtowanie więzi emocjonalnej z przedszkolem.                                                                                                                                                                                            
  • Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji.                                                                                                                                                                                           
  • Wdrażanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi.                                                                                                                                     
  • Kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej.                                                                                                                                                           
  • Doskonalenie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych podczas powitania i pożegnania.                                                                                                                                                                                             
  • Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych.                                                                                                                                                  
  • Wdrażanie do podejmowania świadomych decyzji i wyborów.                                                                                                                                                              
  • Rozwijanie umiejętności pracy w zespole.                                                                               
  • Rozwijanie umiejętności rytmicznych i wokalnych.                                                         
  • Rozwijanie kreatywności, wyobraźni i wrażliwości artystycznej.                                                                                                                                                           
  • Kształtowanie umiejętności wykorzystania koloru i kreski jako środków wyrazu  artystycznego.                                                                                                                                                                
  • Rozwijanie umiejętności wykonywania prac technicznych zgodnie z podaną instrukcją.                                                                                                                                             
  • Rozwijanie mowy i myślenia.                                                                                                                                                                               
  • Wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na temat.                                                                                                                                                          
  • Wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia związane z jesienią. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.                                                                             
  • Budowanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia dotyczące stosunków przestrzennych.                                                                                                                                                                                               
  • Rozwijanie umiejętności obserwowania i wyciągania wniosków.                                                                                                                                                         
  • Rozwijanie umiejętności intuicyjnego rozróżniania figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt).                                                

Oferty tematyczne 

1. Nasza grupa.

2. Emocje i uczucia.

3.Jesienne impresje.

4. Babie lato.

Piosenka do nauki; "Jak się masz?"

1. Ja, Amelka, i ja, Adaś,
pięknie was witamy!
Do nauki i zabawy
wszystkich zapraszamy.

Ref.: Jak się masz? Jak się masz?
Jak się dzisiaj czujesz?
Jeśli czujesz się wspaniale,
skacz z radości w górę!
2. Chętnie tutaj przychodzimy,
bo tu jest wesoło.
Wszyscy bardzo się lubimy,
śmiech wciąż słychać wkoło.

Ref.: Jak się masz? Jak się masz?…
3. Jest już Zuzia, Pola, Julek,
Gabryś, Antek, Klara.
Jest też Wojtek i Antosia,
Zosia, Hania, Maja.

Ref.: Jak się masz? Jak się masz?…
4. Są też w grupie nowe dzieci.
Bardzo was lubimy!
Chcemy poznać się wzajemnie,
więc się przedstawimy.

Ref.: Jak się masz? Jak się masz?…