ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZO –DYDAKTYCZNE
DLA DZIECI 5,6-LETNICH NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
-
Kształtowanie świadomości oddechu.
-
Rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości.
-
Rozwijanie umiejętności wycinania po liniach prostych i łukach.
-
Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji, które w sobie skrywamy.
-
Budowanie strategii radzenia sobie z przeżywaniem różnych uczuć i emocji.
-
Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
-
Budowanie wiedzy dziecka na temat jesieni i zmian zachodzących jesienią w przyrodzie.
-
Rozwijanie postaw proekologicznych. Wzmacnianie więzi z naturą.
-
Rozwijanie myślenia matematycznego. Kształtowanie pojęcia liczby. Rozwijanie umiejętności rozróżniania figur geometrycznych oraz poprawnego przeliczania.
Oferty tematyczne:
- Kody jesieni.
- W krainie emocji i uczuć.
- W krainie zdrowia.
- Wśród zwierząt.
Wiersz „Jak smakuje jesień?”
Jesień bywa kolorowa,
smakowita, bardzo zdrowa!
Tu owoce, tam warzywa,
jesień bardzo pyszna bywa.
Tu smak gruszki,
tam buraczka.
Smak pietruszki
i kabaczka.
Mnóstwo smaków jesień ma,
które każde dziecko zna.
Wymień, proszę, smak jesieni,
który wszyscy chętnie zjemy.
Piosenka „Jesień fajne ma kałuże”
- Wiosną słońce lekko przygrzewa.
Latem w sadzie wszystko dojrzewa.
Jesień… a czy może być miło,
kiedy zimno się zrobiło?
Ref.: Jesień fajne ma kałuże.
I jesienią śpimy dłużej.
Jesień nie jest taka zła,
jesień nam na liściach gra.
x2
- Wiosną kwitną kwiaty i drzewa.
Latem rano skowronek śpiewa.
Jesień – czy ta pora deszczowa
w chmurach coś dobrego chowa?
Ref.: Jesień fajne ma kałuże…
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc wrzesień dla dzieci 5-6letnich
- Doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Rozwijanie sprawności fizycznej i precyzji ruchów.
- Kształtowanie świadomości własnego ciała.
- Stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych.
- Usprawnianie aparatu artykulacyjnego.
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Rozwijanie umiejętności aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.
- Wdrażanie do aktywnego i bezpiecznego uczestnictwa w zabawach ruchowych
- Kształtowanie więzi emocjonalnej z przedszkolem.
- Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji.
- Wdrażanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi.
- Kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej.
- Doskonalenie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych podczas powitania i pożegnania.
- Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych.
- Wdrażanie do podejmowania świadomych decyzji i wyborów.
- Rozwijanie umiejętności pracy w zespole.
- Rozwijanie umiejętności rytmicznych i wokalnych.
- Rozwijanie kreatywności, wyobraźni i wrażliwości artystycznej.
- Kształtowanie umiejętności wykorzystania koloru i kreski jako środków wyrazu artystycznego.
- Rozwijanie umiejętności wykonywania prac technicznych zgodnie z podaną instrukcją.
- Rozwijanie mowy i myślenia.
- Wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na temat.
- Wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia związane z jesienią. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
- Budowanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia dotyczące stosunków przestrzennych.
- Rozwijanie umiejętności obserwowania i wyciągania wniosków.
- Rozwijanie umiejętności intuicyjnego rozróżniania figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt).
Oferty tematyczne
1. Nasza grupa.
2. Emocje i uczucia.
3.Jesienne impresje.
4. Babie lato.
Piosenka do nauki; "Jak się masz?"
1. Ja, Amelka, i ja, Adaś,
pięknie was witamy!
Do nauki i zabawy
wszystkich zapraszamy.
Ref.: Jak się masz? Jak się masz?
Jak się dzisiaj czujesz?
Jeśli czujesz się wspaniale,
skacz z radości w górę!
2. Chętnie tutaj przychodzimy,
bo tu jest wesoło.
Wszyscy bardzo się lubimy,
śmiech wciąż słychać wkoło.
Ref.: Jak się masz? Jak się masz?…
3. Jest już Zuzia, Pola, Julek,
Gabryś, Antek, Klara.
Jest też Wojtek i Antosia,
Zosia, Hania, Maja.
Ref.: Jak się masz? Jak się masz?…
4. Są też w grupie nowe dzieci.
Bardzo was lubimy!
Chcemy poznać się wzajemnie,
więc się przedstawimy.
Ref.: Jak się masz? Jak się masz?…
.png)