ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO –DYDAKTYCZNE DLA DZIECI 5-6LETNICH NA MIESIĄC LISTOPAD :
- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej;
- wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie ;
- rozumienie różnic pomiędzy samogłoską i spółgłoską,
- rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie;
- posługiwanie się liczbami w aspektach kardynalnym i porządkowym;
- podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu;
- wskazywanie Polski na mapie Europy, nazywanie jej sąsiadów;
- wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;
OFERTY TEMATYCZNE:
- Baśnie, bajki i bajeczki
- Spotkanie z nauką
- Wszyscy jesteśmy tacy sami
- Nasze inspiracje
Wiersz - "Polska"
Polska - to taka kraina,
która się w sercu zaczyna.
Potem jest w myślach blisko,
w pięknej ziemi nad Wisłą.
Jej ścieżkami chodzimy,
budujemy, bronimy.
Polska - Ojczyzna...
Kraina, która się w sercu zaczyna.
Piosenka: „Jesteśmy Polakami”
1. Polska to kraj
piękny jak raj.
Mamy tu morze i góry.
Zachwyca nas
zielony las
i pełne jezior Mazury.
Ref.: Z całego serca
śpiewajcie z nami:
„Wszyscy jesteśmy Polakami”.
2. Polska to kraj,
piękny jak raj.
Mamy tu jesień i zimę.
Zachwyca nas
wiosenny czas.
Lato pogodną ma minę.
Ref.: Z całego serca
śpiewajcie z nami:
„Wszyscy jesteśmy Polakami”.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZO DLA DZIECI 5-6LETNICH NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
-
Kształtowanie świadomości oddechu.
-
Rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości.
-
Rozwijanie umiejętności wycinania po liniach prostych i łukach.
-
Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji, które w sobie skrywamy.
-
Budowanie strategii radzenia sobie z przeżywaniem różnych uczuć i emocji.
-
Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
-
Budowanie wiedzy dziecka na temat jesieni i zmian zachodzących jesienią w przyrodzie.
-
Rozwijanie postaw proekologicznych. Wzmacnianie więzi z naturą.
-
Rozwijanie myślenia matematycznego. Kształtowanie pojęcia liczby. Rozwijanie umiejętności rozróżniania figur geometrycznych oraz poprawnego przeliczania.
-
Ćwiczenie słuchu fonematycznego; wybrzmiewanie głosek w prostych słowach.
-
Rozwijanie zainteresowania literami drukowanymi i pisanymi jako przygotowanie do nauki czytania i pisania.
Oferty tematyczne:
1.Kody jesieni.
2.W krainie emocji i uczuć.
3.W krainie zdrowia.
4.Wśród zwierząt.
Wiersz ,,Kolorowy bukiet” Barbara Lewandowska
Do parku przyszły z przedszkola dzieci.
Chcą zrobić z liści barwny bukiecik.
Listki czerwone jak malowane,
Leżą pod klonem i pod kasztanem.
Pod dębem leżą brązowe liście.
Liście pod wierzbą błyszczą srebrzyście.
Serduszka złote spadają z brzozy,
Jaś ma ochotę w bukiet je włożyć.
Gdy ten bukiecik stanie na stole,
Ozdobi dzieciom całe przedszkole.
Piosenka „Jesień fajne ma kałuże”
- Wiosną słońce lekko przygrzewa.
Latem w sadzie wszystko dojrzewa.
Jesień… a czy może być miło,
kiedy zimno się zrobiło?
Ref.: Jesień fajne ma kałuże.
I jesienią śpimy dłużej.
Jesień nie jest taka zła,
jesień nam na liściach gra.
x2
- Wiosną kwitną kwiaty i drzewa.
Latem rano skowronek śpiewa.
Jesień – czy ta pora deszczowa
w chmurach coś dobrego chowa?
Ref.: Jesień fajne ma kałuże…
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc wrzesień dla dzieci 5-6letnich.
- Doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Rozwijanie sprawności fizycznej i precyzji ruchów.
- Kształtowanie świadomości własnego ciała.
- Stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych.
- Usprawnianie aparatu artykulacyjnego.
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Rozwijanie umiejętności aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.
- Wdrażanie do aktywnego i bezpiecznego uczestnictwa w zabawach ruchowych
- Kształtowanie więzi emocjonalnej z przedszkolem.
- Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji.
- Wdrażanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi.
- Kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej.
- Doskonalenie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych podczas powitania i pożegnania.
- Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych.
- Wdrażanie do podejmowania świadomych decyzji i wyborów.
- Rozwijanie umiejętności pracy w zespole.
- Rozwijanie umiejętności rytmicznych i wokalnych.
- Rozwijanie kreatywności, wyobraźni i wrażliwości artystycznej.
- Kształtowanie umiejętności wykorzystania koloru i kreski jako środków wyrazu artystycznego.
- Rozwijanie umiejętności wykonywania prac technicznych zgodnie z podaną instrukcją.
- Rozwijanie mowy i myślenia.
- Wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na temat.
- Wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia związane z jesienią. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
- Budowanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia dotyczące stosunków przestrzennych.
- Rozwijanie umiejętności obserwowania i wyciągania wniosków.
- Rozwijanie umiejętności intuicyjnego rozróżniania figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt).
Oferty tematyczne
1. Nasza grupa.
2. Emocje i uczucia.
3.Jesienne impresje.
4. Babie lato.
Piosenka do nauki- "Jak się masz?"
1. Ja, Amelka, i ja, Adaś,
pięknie was witamy!
Do nauki i zabawy
wszystkich zapraszamy.
Ref.: Jak się masz? Jak się masz?
Jak się dzisiaj czujesz?
Jeśli czujesz się wspaniale,
skacz z radości w górę!
2. Chętnie tutaj przychodzimy,
bo tu jest wesoło.
Wszyscy bardzo się lubimy,
śmiech wciąż słychać wkoło.
Ref.: Jak się masz? Jak się masz?…
3. Jest już Zuzia, Pola, Julek,
Gabryś, Antek, Klara.
Jest też Wojtek i Antosia,
Zosia, Hania, Maja.
Ref.: Jak się masz? Jak się masz?…
4. Są też w grupie nowe dzieci.
Bardzo was lubimy!
Chcemy poznać się wzajemnie,
więc się przedstawimy.
Ref.: Jak się masz? Jak się masz?…
.png)
.png)