Przejdź do treści Przejdź do wyszukiwarki
Przedszkole Samorządowe w
Mieszkowicach
  • Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Smerfy

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE na miesiąc LISTOPAD

- Usprawnianie motoryki małej.

- Nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni).

- Rozwijanie pomysłowości i sprawności manualnej podczas wykonywania pracy plastycznej.

- Nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.

- Rozwijanie sprawności ruchowej w toku ćwiczeń i zabaw ruchowych.

- Rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych).

- Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej.

- Uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych.

- Reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu.

- Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.

- Doskonalenie sprawności aparatu artykulacyjnego.

- Rozwijanie percepcji słuchowej.

- Kształtowanie postawy patriotycznej w kontekście tożsamości narodowej.

- Słuchanie legend, opowiadań o Polsce lub związanych ze swoją miejscowością,

- Rozwijanie zainteresowań dzieci bajkami i baśniami.

- Słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.

- Wzbogacenie czynnego słownictwa dzieci o nazewnictwo związane z poznawanymi zawodami.

- Poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego.

- Budowanie wiedzy ekologicznej.

- Obserwowanie środowiska przyrodniczego: zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.

- Pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają).

- Obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie.

- Doskonalenie przeliczania do 3.

- Kształtowanie umiejętności liczenia.

- Doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach.

- Kształtowanie umiejętności segregowania ze względu na wielkość.

- Podejmowanie prób wspólnych zabaw.

- Przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

- Udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie

 

Oferty tematyczne:

1. Jaka to melodia?

2. Spotkania z nauką.

3. Wszyscy jesteśmy tacy sami.

4. Nasze inspiracje.

 

Wiersz: „Symbole narodowe” – autor Mirosław Deresz

Każdy mały Polak wie, że to orzeł w godle jest.

Biel i czerwień flaga ma.

Te symbole każdy zna.

 

Piosenka: „W krainie baśni”- sł. i muz. Bożena Forma

1. Bajki i baśnie każdy zna: rodzice, siostra, brat i ja.

W baśniach są skrzaty i mądre wróżki, źli czarodzieje i dobre duszki.

2. Chociaż mam tylko kilka lat, baśniowy chętnie poznam świat.

Zamykam oczy- czas wolno płynie, a ja w baśniowej jestem krainie.

3. Kto słucha baśni, dobrze wie, kto jest uczciwy, a kto nie.

Pamięta, komu wróżka pomaga i jakie plany ma Baba Jaga.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE na miesiąc październik:

 

I. Wzbogacanie wiedzy na temat darów jesieni i życia zwierząt jesienią.

II. Wzbogacanie wiedzy na temat zdrowia.

III. Wzbogacanie wiedzy o emocjach.

IV. Kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt.

V. Rozwijanie sprawności ruchowej, manualnej i spostrzegawczości.

VI. Rozwijanie umiejętności liczenia i segregowania ze względu na wielkość.

VII. Kształtowanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni.

VIII. Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.

IX. Rozwijanie pamięci słuchowej, poczucia rytmu i umiejętności wokalnych.

X. Kształtowanie rekcji na sygnał słowny.

XI. Kształtowanie umiejętności skupienia uwagi.

 

TEMATY TYGODNIOWE:

1. Kody jesieni

2. W krainie emocji i uczuć

3.W krainie zdrowia

4.W świecie zwierząt

 

wiersz:

 

  • Jesienne liście
  •  
  • Złote liście spadają z drzew,
  • Wiatr je niesie, słychać ich śpiew.
    Wszystko wokół zmienia się,
    Jesień wita – cudownie jest!

 

piosenka

Jarzębinowa piosenka

1.Na polanie w lesie

chodzi sobie jesień

różne dary niesie.

 

Ref. Koral, koral sznur korali,

koral jarzębina ma.

Koral, koral sznur korali,

koral jarzębina da. 

 

2.Las się cały mieni

złoci i czerwieni

czary to jesieni./ref
 

Muzyka: Feliks Rybicki  
Słowa: Maria Szypowska

 

_________________________________________________________________________________

ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO - WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE DLA DZIECI  3- LETNICH NA MIESIĄC WRZESIEŃ:                                                        
Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.                                            
Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

Rozumienie i przestrzeganie zasad dotyczących zgodnego współżycia w grupie.
Dbanie o wspólne sprzęty i zabawki oraz o zachowanie porządku w otoczeniu.
Poznawanie zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie przedszkola (sala, ogród).
Uczenie się używania zwrotów grzecznościowych w określonych sytuacjach.                                                
Rozwijanie sprawności manualnej podczas wykonywania pracy plastycznej.                                                
Kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej.                                         
Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe.                                                            
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji.                                                
Kształtowanie umiejętności prawidłowego zachowywania się w ruchu drogowym        
Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania.                                                            
Kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych.                                                            
Reagowanie na przerwę w muzyce.                                                            
Rozwijanie mowy i myślenia.                                                            
Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych.                                                            
Kształtowanie umiejętności przeliczania.                                                            
Wdrażanie do wypowiadania się na określony temat.                    
Wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie.       
Rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych.                            
Podawanie swojego imienia i nazwiska,                                                        
Poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy,                                
Przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,                                
Podejmowanie prób wspólnych zabaw,                                
Uczestniczenie we wspólnych zabawach,                            
Maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku,                                
Wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z dorosłymi w codziennych sytuacjach;                 
Wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,                    
Powtarzanie krótkich rymowanek,                                
wypowiadanie się prostymi zdaniami,                                
Słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego                               
Nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu,                                
Śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,                                                            
Uczestniczenie w zabawach naśladowczych,                                
Uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych

Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie tych zmian z aktualną porą roku.

Wdrażanie do słuchania i wykonywania poleceń nauczycielki.

                                                    
                                                                        
Oferta tematyczna :
 Moje przedszkole.
 Emocje i uczucia
Jesienne impresje
 Babie lato

WIERSZ DO NAUKI
Mam trzy latka, trzy i pół,
Sięgam głową ponad stół,
Mam fartuszek z muchomorkiem,
Do przedszkola chodzę z workiem.
Umiem pantofelki zmieniać,
Rączki myję do jedzenia,
Ładnie żegnam się i witam,
Tańczę kiedy gra muzyka.

Umiem wierszyk o koteczku,
O tchórzliwym koziołeczku,
I o piesku, co był w polu,
Nauczyłam się w przedszkolu.


PIOSENKA DO NAUKI:
Jestem sobie przedszkolaczek
Nie grymaszę i nie płaczę
Na bębenku marsza gram
Ram tam tam ram tam tam
Na bębenku marsza gram
Ram tam tam ram tam tam
Mamy tu zabawek wiele
Razem bawić się weselej
Bo kolegów dobrych mam
Ram tam tam ram tam tam
Bo kolegów dobrych mam
Ram tam tam ram tam tam
Mamy klocki kredki farby
To są nasze wspólne skarby
Bardzo dobrze tutaj nam
Ram tam tam ram tam tam
Bardzo dobrze tutaj nam
Ram tam tam ram tam tam
Kto jest beksą i mazgajem
Ten się do nas nie nadaje
Niechaj w domu siedzi sam
Ram tam tam ram tam tam
Niechaj w domu siedzi sam
Ram tam tam ram tam tam