Przejdź do treści Przejdź do wyszukiwarki
Przedszkole Samorządowe w
Mieszkowicach
  • Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Mądre Sówki

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE  DLA DZIECI 6 - LETNICH NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

  1. Doskonalenie umiejętności opowiadania o sobie.
  2. Rozwijanie i doskonalenie sprawności fizycznej.
  3. Wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;
  4. Wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
  5. Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni.
  6. Orientowanie się na kartce papieru, wskazywanie, np. prawego górnego rogu, lewego górnego rogu kartki itd.;
  7. Rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze;
  8. Kształtowanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów.
  9. Rozwijanie mowy, wzbogacanie słownictwa.
  10. Aktywnie uczestniczy w poznawaniu przyrody jesienią, obserwuje i nazywa oznaki jesieni.
  11. Zdobywanie wiadomości na temat zmian zachodzących w życiu wybranych zwierząt jesienią,
  12. Wyjaśnianie zjawiska usychania liści;
  13. Wyjaśnianie podziału drzew na liściaste i iglaste;
  14. Poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, pieprznik jadalny, maślak) i grzybów niejadalnych (np. muchomor sromotnikowy);
  15. Wypowiadanie się zdaniami złożonymi, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi;
  16. Opowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań;
  17. Budzenie zainteresowania literami rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
  18. Rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; wyjaśnienie znaczenia słowa sad;
  19. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia;
  20. Odróżnianie błędnego liczenia od poprawnego;
  21. Nazywanie figur geometrycznych;
  22. Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni.
  23. Samodzielne śpiewanie piosenek z akompaniamentem muzycznym;
  24. Uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych, wykorzystujących doświadczenia zbierane podczas poznawania środowiska technicznego, np. składanie zabawek z oddzielonych części, budowanie różnych konstrukcji z klocków; przeżywanie radości z pozytywnych efektów swoich działań.

Oferty Tematyczne

  1. Idzie jesień…przez ogród i sad
  2. Idzie jesień… do zwierząt
  3. Skąd mamy te produkty?
  4. Idzie jesień… z deszczem

PIOSENKA

„Dary jesieni”

1. Jesień już się rozgościła w sadzie i w ogrodzie,

słodkich jabłek, śliwek, gruszek zbiera wielkie kosze.

Wykopuje z grządek pory, pietruszkę, marchewkę.

Ścina piękne kalafiory, chrupką kalarepkę.

Ref.: Tyle warzyw i owoców daje hojna jesień,

pełne kosze cennych darów nam w podarku niesie. (bis)

2. Pani Jesień pracowita krząta się wytrwale

i ze zbiorem plonów radzi sobie doskonale.

Deszcz jesienny jej przeszkadza, wiatr włosy rozwiewa,

lecz obfite plony z sadu zebrać przecież trzeba.

Ref.: Tyle warzyw i owoców daje hojna jesień… (bis)

3. Już kapusta i ogórki w beczkach zakiszone

i warzywa do piwnicy w skrzynkach są wstawione.

A w spiżarni są powidła, owocowe dżemy,

więc jesieni za te dary pięknie dziękujemy.

Ref.: Tyle warzyw i owoców daje hojna jesień… (bis)

 

 

WIERSZ

„Jesienna muzyka” - Iwony Róży Salach

Wkoło dźwięki jesienne,

 rozmarzone i senne.

 W parku idę alejkami,

 a tu liście pod nogami

 szur, szur, szur.

Czasem jesień kropi deszczem,

 czasem nam ulewę ześle,

 kap, kap, kap.

 Wietrzyk w polu zgina drzewo

 trochę w prawo, trochę w lewo –

wiu, wiu, wiu.

Uciekają z kraju ptaki,

 wznosząc pisk żałosny taki:

 pi, pi, pi.

Wrony, wróble pozostały,

 czyniąc jazgot na park cały:

 kra, kra, kra.

A jak chodzę, spaceruję,

 miękkie błoto rozdeptuję

 klap, klap, klap.

.................................................................................................................


ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE  DLA DZIECI 6 - LETNICH NA MIESIĄC WRZESIEŃ

  1. Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
  2. Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach.
  3. Wdrażanie do zgodnej zabawy w małych grupach, dzielenie się zabawkami, równe traktowanie wszystkich kolegów.
  4. Aktywnie uczestniczy w ustalaniu kodeksu grupowego.
  5. Doskonalenie umiejętności opowiadania o sobie.
  6. Rozwijanie i doskonalenie sprawności fizycznej.
  7. Wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;
  8. Wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
  9. Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni.
  10. Utrwalenie zasad przechodzenia przez jezdnię,
  11. Orientowanie się na kartce papieru, wskazywanie, np. prawego górnego rogu, lewego górnego rogu kartki itd.;
  12. Rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze;
  13. Kształtowanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów.
  14. Rozwijanie mowy, wzbogacanie słownictwa.
  15. Aktywnie uczestniczy w poznawaniu przyrody jesienią, obserwuje i nazywa oznaki jesieni.
  16. Wyjaśnianie zjawiska usychania liści;
  17. Wyjaśnianie podziału drzew na liściaste i iglaste;
  18. Poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, pieprznik jadalny, maślak) i grzybów niejadalnych (np. muchomor sromotnikowy);

 

Oferty Tematyczne

  1. To jestem ja 
  2. Nasz kodeks grupowy
  3. Moja droga do przedszkola
  4. Idzie jesień… przez las, park

 

Piosenka do nauki

„Wspomnienia z wakacji”

1. Choć wakacje się skończyły,

Chociaż minął wolny czas,

Mamy tyle wspomnień,

Tyle pięknych zdjęć

Z wczasów i wyjazdów,

Ze słonecznych miejsc.

Ref.: Gdzie góry wysokie,

Jezior srebrnych blask,

Gdzie morze błękitne,

Piasek złotych plaż.

Jest tyle pięknych miejsc,

Warto zwiedzić je

I wrócić kiedyś tam,

Za rok, czy za lat pięć.

2. Warto zwiedzić całą Polskę

Od Bałtyku aż do Tatr.

Poznać inne kraje,

Lecz pamiętać też –

Tam, gdzie babcia, dziadek

Jest przecudna wieś.

 

Wiersz do nauki

Oto ja”- M. Rybak


Oto ja przedszkolak mały,
Choć tak mały- doskonały.
Ma dwie nogi i dwie ręce,
Posłuchajcie- co ma więcej!

Dwoje oczu, nos i usta,
Szyję- na niej w grochy chusta.
Dwoje oczu, dwoje brwi,
Ma też włosy- wiesz i ty.

To jest prawda dobrze znana-
Ma dwie stopy, dwa kolana.
Dwa ramiona, plecy, brzuszek,
czasem stroi go fartuszek.

Jego dłonie i paluszki
z plasteliny lepią muszki.
A dwa łokcie, co wystają,
stolik często podpierają.

Wiedzą o tym wszystkie dzieci,

są rudzi, blondyni i bruneci.
Chudzi, grubi.
Duzi, mali.


Choć taki różni- to wspaniali.

Mają oczy ciemnie, jasne,
a ubranie luźne, ciasne.
Wszak na całym wielkim Świecie
Różnych ludzi odnajdziecie.