ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE DLA DZIECI 6 - LETNICH NA MIESIĄC CZERWIEC
- rozwijanie mowy,budzenie zainteresowania literami,
- rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej,
- kształtowanie pozytywnej postawy wobec osób niepełnosprawnych,
- uświadomienie konieczności niesienia pomocy osobom niepełnosprawnym.
- kształtowanie prawidłowych postaw społecznych, wyjaśnienie pojęcia przyjaźń,
- rozwijanie wyobraźni twórczej.
- doskonalenie umiejętności wyodrębniania rytmu z podanej sekwencji elementów.
- utrwalanie nazw kontynentów, wskazywanie ich na globusie,
- rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej,
- wyrażanie w pracy plastycznej własnych spostrzeżeń i wyobrażeń związanych z latem i wakacjami.
- poznawanie miejsc letniego wypoczynku,
- poznawanie historii powstania bursztynu oraz sposobów jego wykorzystania,
- utrwalenie wiadomości na temat charakterystycznych cech lata,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie umiejętności układania prostych zadań z treścią i ich rozwiązywania,
- omówienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w różnych miejscach wakacyjnego wypoczynku,
- uświadomienie dzieciom, zbliżającej się chwili rozstania,
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanych kryteriów,
- utrwalenie nazw kontynentów,
- utrwalenie nazw owoców egzotycznych,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- poszerzanie wiedzy przyrodniczej,
- rozwijanie wrażliwości muzycznej,
- wzbogacanie wiedzy o instrumentach afrykańskich.
- wzbogacanie zainteresowania kulturą Afryki,
- doskonalenie rozumowania matematycznego,
- współdziałanie z rówieśnikami
Oferty Tematyczne
- Niby tacy sami, a jednak inni
- Lato, lato czeka
- Pożegnania nadszedł czas
- Podróż po Afryce
WIERSZ
„OSTATNI DZIEŃ”
Dziś ostatni dzień w przedszkolu, pachnie ciasto z owocami,
coś się kończy, coś zaczyna, wkrótce nazwą nas uczniami.
Gdy będziemy siedzieć w ławkach, gdzieś daleko, w nowej szkole,
to przypomni nam się wszystko, z czym kojarzy się przedszkole:
uśmiechnięta pani Ania, która z nami się bawiła,
i choć czasem psociliśmy, zawsze była dla nas miła,
zatęsknimy za zapachem pysznej zupy ogórkowej,
za kucharką, która zawsze powtarzała nam: „Na zdrowie!”,
przypomnimy sobie Olka bawiącego się klockami
i teatrzyk na Dzień Dziecka ze śmiesznymi kukiełkami,
pana Antka, co naprawił karuzelę i huśtawkę,
czasem zmienił gdzieś żarówki, czasem pomalował ławkę.
Do widzenia, przyjaciele! Może kiedyś się spotkamy,
żeby razem się pobawić i zjeść ciasto z owocami?
Piosenka do nauki„JAK ZATRZYMAĆ WAKACJE”
1. Pędzi rok przedszkolny.
Czasu nam brakuje. Mama wciąż zmęczona.
Tata wciąż pracuje.
Ale są na szczęścietakie dwa miesiąc zwane wakacjami.
Spokój, radość, słońce.
Ref.: Wakacje są po to, by z wielką ochotą
robić to, na co zwykle nie ma czasu.
Z całymi rodzinami, mamą, tatą i dziadkami,
` jeździć, pływać, chodzić, zwiedzać, wdychać zapach lasu.
2. To, co tak lubimy,na wakacjach mamy.
Trochę dłużej śpimy.
Więcej w piłkę gramy.
Rolki i gokarty, rower, hulajnoga,
rzeka i kajaki albo wiejska droga.
Ref.: Wakacje są po to… (bis)
3. Morze – fajna sprawa.
Plażę wręcz kochamy.
W górach trochę trudno,gdy wędrować mamy.
A żabką w basenie uwielbiamy pływać.
Hej, wakacje cudne!
Jak mam was zatrzymać?
Ref.: Wakacje są po to… (bis)
-
rozwijanie mowy, budzenie zainteresowania literami,
-
słuchanie legendy o powstaniu Polski,
-
utrwalenie wiadomości o symbolach narodowych
-
wyjaśnianie znaczenia słowa stolica, zapoznanie z herbem Warszawy,
-
zapoznanie z monetami i banknotami,
-
wdrażanie do posługiwania się pieniędzmi,
-
zapoznanie z nazwami państw należących do UE,
-
zapoznanie z symbolami Unii Europejskiej.
-
poznawanie nazw państw sąsiadujących z Polską,
-
wskazywanie różnic między miastem a wsią,
-
rozwijanie umiejętności nazywania uczuć i emocji,
-
zapoznanie z wybranymi przysłowiami
-
rozwijanie umiejętności rozróżniania zachowań pozytywnych i negatywnych.
-
wyjaśnienie pojęcia dobry uczynek
-
rozwijanie sprawności manualnej,
-
doskonalenie rozumowania matematycznego,
-
doskonalenie umiejętności myślenia logicznego.
-
doskonalenie umiejętności koncentracji i uwagi,
-
doskonalenie umiejętności łączenia części w całość
-
zapoznanie ze sposobami przystosowania się zwierząt do życia w danym otoczeniu,
-
wielozmysłowe poznawanie łąki wiosną,
-
rozpoznawanie kwiatów, ziół i zwierząt – mieszkańców łąki.
-
utrwalanie pojęcia owady oraz nazw owadów zamieszkujących łąkę,
-
rozwijanie umiejętności dostrzegania symetrii w przyrodzie.
-
rozwijanie umiejętności manualnych oraz pamięci poprzez odtwarzanie wyglądu rodziców na rysunku,
-
wyjaśnienie roli ojca w rodzinie, kształtowanie uczucia przywiązania do swojego ojca,
-
zachęcanie do pomagania tacie w prostych pracach domowych
-
rozwijanie umiejętności opisywania osób za pomocą określeń przymiotnikowych.
-
zachęcanie do aktywnego spędzania czasu wolnego z rodzicami,
-
uświadamianie konieczności zachowywania bezpieczeństwa podczas wspólnych zabaw.
-
Jesteśmy Europejczykami
-
Mamy różne charaktery
-
Łąka w maju
-
Święto Rodziców
-
rozwijanie mowy, budzenie zainteresowania literami,
-
wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt hodowanych na wsi
-
zapoznanie z działaniem wagi szalkowej,
-
porównywanie masy przedmiotów i zwierząt,
-
rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie świadomości własnego ciała
-
doskonalenie swobody ruchów podczas zabaw przy muzyce,
-
utrwalenie nazw i brzmienia instrumentów perkusyjnych,
-
wzbogacanie wiedzy na temat prac wykonywanych na wsi,
-
nazywanie narzędzi ogrodniczych.
-
poszerzanie wiadomości na temat życia na wsi,
-
kształtowanie świadomości ekologicznej
-
utrwalanie nazw liczebników w aspektach kardynalnym i porządkowym,
-
rozwiązywanie prostych zadań matematycznych, utrwalanie cyfr 1–9, liczby 10 i znaków: +, –, =, >, <,
-
rozumienie konieczności ochrony środowiska przyrodniczego,
-
zachęcanie do przestrzegania zasad szanowania przyrody.
-
poznanie znaczenia drzew dla ludzi i środowiska,
-
poznanie budowy drzewa
-
kształtowanie nawyków proekologicznych,
-
doskonalenie umiejętności rozumowania matematycznego,
-
poznawanie zwyczajów wielkanocnych,
-
wzbogacanie wiadomości na temat zwyczajów wielkanocnych,
-
zachęcanie do kultywowania tradycji wysyłania kartek świątecznych.
-
zapoznanie ze zwyczajem polewania się wodą w lany poniedziałek,
-
utrwalenie wiadomości o Polsce,
-
porównywanie ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary,
-
poznawanie miary płynów,
-
słuchanie legendy o powstaniu Polski,
-
utrwalenie wiadomości o symbolach narodowych
-
wyjaśnianie znaczenia słowa stolica, zapoznanie z herbem Warszawy,
-
poznawanie ważnych i charakterystycznych miejsc znajdujących się w Warszawie.
-
zapoznanie z monetami i banknotami,
-
wdrażanie do posługiwania się pieniędzmi,
-
zapoznanie z nazwami państw należących do UE,
-
zapoznanie z symbolami Unii Europejskiej.
-
poznawanie nazw państw sąsiadujących z Polską,
-
Wiosna na wsi
-
Dbamy o przyrodę
-
Wielkanoc
-
Polska – moja ojczyzna
-
Jesteśmy Europejczykami
1. Niezwykły świat zwierząt
2. Marcowa pogoda
3. Wiosenne przebudzenia i powroty
4. Zwierzęta naszych pól i lasów
„Nareszcie wiosna”

-
Rozwijanie mowy, budzenie zainteresowania literami,
-
Poznawanie zagadnień związanych z kosmosem,
-
Zapoznanie z nazwami planet Układu Słonecznego,
-
Przybliżenie postaci Mikołaja Kopernika
-
Analiza i synteza na poziomie głoski i sylaby, rozwijanie słuchu fonematycznego
-
Rozwijanie umiejętności wykonywania świadomych ruchów w przestrzeni,
-
Zdobywanie wiadomości na temat pojazdów kosmicznych,
-
Rozwijanie umiejętności kodowania,
-
Poprawne wypowiadanie się w czasach przyszłym i przeszłym;
-
Stosowanie słów przeciwstawnych, zdrobnień, zgrubień;
-
Poznawanie zapisu swojego imienia i zapisu imion kolegów i koleżanek z grupy rozpoznawanie ich, układanie liter według wzoru;
-
Układanie swojego imienia z liter bez wzoru;
-
Wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;
-
Rozwijanie myślenia twórczego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie;
-
Określanie kierunków ruchu, stosowanie określeń: na prawo od, na lewo od;
-
Posługiwanie się umownymi znakami, np. strzałkami, w zabawach tropiących;
-
nabywanie umiejętności kreślenia w ograniczonej przestrzeni, w układzie szeregowym, linii będących elementami liter (linii: prostych, pionowych, poziomych i ukośnych, falistych, zaokrąglonych, pętli, kół, owali);;
-
Rozwijanie preorientacji zawodowej, poznanie różnego typu zawodów,
-
Wzbogacenie słownictwa o słowa związane z omawianymi zawodami,
-
Wzmocnienie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości,
-
Rozwijanie umiejętności formułowania pytań,
-
Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie,
-
Usystematyzowanie wiedzy dzieci na temat znanych im zawodów,
-
Tworzenie dłuższych wypowiedzi na temat zawodów,
-
Rozumienie wagi pracy ludzkiej,
-
Poznanie specyfiki pracy malarza,
-
Poszerzanie wiadomości na temat odwiedzanego miejsca pracy i wykonywanych tam zawodów,
-
Rozwijanie umiejętności planowania własnych działań,
-
Rozwijanie sprawności fizycznej,
-
Podsumowanie wiedzy na temat poznanych zawodów.
-
TAJEMNICE KOSMOSU
-
ZAWODY
-
Rozumienie pojęcia czasu poprzez dostrzeganie stałego następstwa dni i nocy
-
Zapoznanie ze sposobem odczytywania godzin na tarczy zegara,
-
Dbanie o porządek na półkach indywidualnych;
-
Wiązanie obuwia;
-
Ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu);
-
Samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie;
-
Poszerzenie wiadomości dotyczących miesięcy i pór roku,
-
Dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku;
-
Nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia;
-
Tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie;
-
Rozpoznawanie zwierząt charakterystycznych dla danego środowiska,
-
utrwalenie wiadomości nt. życia zwierząt zimą oraz sposobów niesienia im pomocy;
-
zapoznanie ze zwierzętami, które zamieszkują środowisko leśne i nie zapadają w sen zimowy;
-
podawanie nazw zawodów wykonywanych przez osoby w jego najbliższym otoczeniu i nazw tych zawodów, które wzbudziły jego zainteresowanie;
-
Wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;
-
Wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
-
Wskazywanie pokrewieństw w rodzinie,
-
Wzbudzanie zainteresowania członkami najbliższej rodziny,
-
Samodzielne śpiewanie piosenek z akompaniamentem muzycznym;
-
Rozwijanie koordynacji ruchowej (głównie skoordynowanej współpracy ruchów ramienia, przedramienia, nadgarstka i palców).
-
Rozwijanie zainteresowania podejmowaniem prób pisania;
-
dzielenie się wiadomościami na temat życia w rodzinie, np. o sposobach wspólnego spędzania czasu, pojawieniu się nowego dziecka;
-
szanowanie domowników, ich przyzwyczajeń, nieprzeszkadzanie im w wypoczynku, pracy;
-
wspólne planowanie i przygotowywanie uroczystości na terenie przedszkola i poza nim;
-
Układanie działań do podanych zadań; głośne ich odczytywanie;
-
Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych.
-
Wzbogacanie wiedzy o balu karnawałowym,
-
Zapoznanie z tradycjami karnawałowymi w Polsce i na świecie,
-
Doskonalenie umiejętności manipulowania rekwizytem podczas zabawy z piosenką.
-
Mijają dni, miesiące, lata...
-
Zima i zwierzęta.
-
Babcia i dziadek.
-
Karnawał.
-
Doskonalenie umiejętności opowiadania o sobie.
-
Porządkowanie po sobie miejsca zabaw, pracy i spożywania posiłków;
-
Zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków;
-
Samodzielne rozbieranie się i ubieranie oraz dbanie o swoją garderobę;
-
Rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
-
Obserwowanie różnych zjawisk fizycznych, np.: rozpuszczania ciał stałych w cieczy, krystalizacji, topnienia, parowania;
-
Dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku;
-
Nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia;
-
Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np.: opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne;
-
Poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie;
-
Poznawanie charakterystycznych oznak zimy: krótkie dni, niska temperatura.
-
Zapoznanie z nazwami żywiołów,
-
Wyjaśnienie pojęcia bogata wyobraźnia.
-
Utrwalanie wypowiadania się zdaniami złożonymi, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi;
-
Zapoznanie z tradycyjnymi wypiekami świątecznymi,
-
Poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
-
Poznawanie i utrwalanie nazw tradycyjnych potraw wigilijnych.
-
Odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań;
-
Utrwalanie orientacji w schemacie własnego ciała i ciała drugiej osoby;
-
Wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);
-
Odróżnianie błędnego liczenia od poprawnego;
-
Wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
-
Rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
-
Tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie;
-
Idzie zima ze śniegiem
-
Planeta Fantazja
-
Idą święta
„List do zimy”
Zawirował i powóz zimy szybko wprawił w ruch.
A my tego białego śniegu mamy już dość!
Więc piszemy list do zimy, by zrobiła coś!
Ref.: Szanowna zimo, to nasze prośby:
by śnieg niebieski był i miał czekolady smak,
i by go można zjadać jak lody,
i by tych lodów nigdy nam nie było brak!
A kiedy pada z nieba tak lekki i puchaty,
to żeby miał smak cukrowej waty!
2. Przeczytała list zima i odpisała tak:
Drogie dzieci, śnieg się nie zmieni, bo by było brak
sanek, łyżew, bałwanków białych, śnieżek i nart.
Więc biegnijcie witać zimę, do zabawy start!
Ref.: Szanowna zimo…
3. Pobawimy się w śniegu, choć biały kolor ma,
w domu mama tak na rozgrzewkę czekoladę da!
I wspomnimy troszeczkę tylko niebieski śnieg,
śnieżne płatki z waty słodkiej chciałoby się mieć…
Ref.: Szanowna zimo…
„Pracowita zima” - Krystyna Datkun Czerniak
Z chmury śnieg prószy, mróz szczypie w uszy.
Wszystko ubielone, śniegiem przyprószone.
Lód lśni już na rzekach,
a zima narzeka: – Tyle pracy jeszcze mam!
Czy ja sobie radę dam?
wodę w rzekach zamroziła, zaprosiła dzieci w koło:
– Śniegiem bawcie się wesoło!
Zróbcie śnieżki i bałwanki. I na górkę! I na sanki!
Rzekła jeszcze: – I niech każde z was pamięta!
Najważniejsza w zimie sprawa to bezpieczna jest zabawa.
- Doskonalenie umiejętności opowiadania o sobie.
- Rozwijanie i doskonalenie sprawności fizycznej.
- Wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;
- Wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
- Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni.
- Orientowanie się na kartce papieru, wskazywanie, np. prawego górnego rogu, lewego górnego rogu kartki itd.;
- Rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze;
- Kształtowanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów.
- Rozwijanie mowy, wzbogacanie słownictwa.
- Sprawne reagowanie na sygnały – słowne i muzyczne,
- Rozwijanie sprawności manualnych,
- Poznawanie wiadomości o wybranych urządzeniach elektrycznych,
- Poznawanie zwyczajów kotów i psów,
- Rozwijanie narządów artykulacyjnych,
- Ćwiczenia drobnych ruchów rąk,
- utrwalanie nazewnictwa urządzeń elektrycznych i ich zastosowania w domu.
- Uwrażliwianie dzieci na sytuacje, które nie sprzyjają bezpieczeństwu.
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji związanych ze wspólnym przeżywaniem święta narodowego.
- Nazywanie wybranych symboli związanych z regionami Polski, ukrytych w podaniach, legendach.
- Nabywanie wzorców pięknej polszczyzny poprzez słuchanie utworów literackich.
- Kształtowanie umiejętności orientowania się na mapie Polski, w szczególności umiejętności wskazywania własnej miejscowości.
- Wdrażanie do panowania nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej w zabawie, w grze.
- Uświadamianie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby.
- Utrwalanie poznanych praw dziecka.
- Przybliżanie zjawiska przewodnictwa cieplnego.
- Poznawanie materiałów, które przewodzą ciepło,
- Zapoznanie z Międzynarodowym Dniem Praw Dziecka.
- Oferty Tematyczne
- Moja rodzina, mój dom
- Co powinienem wiedzieć o Polsce?
- Moje prawa i obowiązki
- Moje zdrowie i bezpieczeństwo
- Jak wyglądał świat przed milionami lat?
PIOSENKA
„To jest Polska”
1. Polska to kraj nad rzeką Wisłą.
Od morza Bałtyk aż do Tatr.
A gdy ktoś spyta o moją Polskę,
to ja odpowiem tak:
Ref.: Poznasz tu legendy najdziwniejsze.
Poznasz tutaj wiersze najpiękniejsze.
I Polaków bardzo znanych
oraz władców bardzo dawnych.
Zjesz potrawy z różnych regionów.
Posłuchasz polskiej muzyki tonów.
Zobaczysz piękne i kolorowe
dawne ubrania – stroje ludowe.
To jest Polska nasza.
Poznaj mnie! – zaprasza.
To jest Polska nasza.
Poznaj mnie! – zaprasza.
2. Ja mieszkam tu, w tym pięknym kraju.
Od gór do morza drogę znam.
Więc o tej Polsce i o jej skarbach
chcę opowiedzieć wam.
Ref.: Poznasz tu legendy…
„Barwy ojczyste” Czesław Janczarski
Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie,
A na tej fladze, biel i czerwień,
Czerwień to miłość,
Biel serce czyste,
Piękne są nasze barwy ojczyste.
- Doskonalenie umiejętności opowiadania o sobie.
- Rozwijanie i doskonalenie sprawności fizycznej.
- Wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;
- Wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
- Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni.
- Orientowanie się na kartce papieru, wskazywanie, np. prawego górnego rogu, lewego górnego rogu kartki itd.;
- Rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze;
- Kształtowanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów.
- Rozwijanie mowy, wzbogacanie słownictwa.
- Aktywnie uczestniczy w poznawaniu przyrody jesienią, obserwuje i nazywa oznaki jesieni.
- Zdobywanie wiadomości na temat zmian zachodzących w życiu wybranych zwierząt jesienią,
- Wyjaśnianie zjawiska usychania liści;
- Wyjaśnianie podziału drzew na liściaste i iglaste;
- Poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, pieprznik jadalny, maślak) i grzybów niejadalnych (np. muchomor sromotnikowy);
- Wypowiadanie się zdaniami złożonymi, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi;
- Opowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań;
- Budzenie zainteresowania literami rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
- Rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; wyjaśnienie znaczenia słowa sad;
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia;
- Odróżnianie błędnego liczenia od poprawnego;
- Nazywanie figur geometrycznych;
- Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni.
- Samodzielne śpiewanie piosenek z akompaniamentem muzycznym;
- Uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych, wykorzystujących doświadczenia zbierane podczas poznawania środowiska technicznego, np. składanie zabawek z oddzielonych części, budowanie różnych konstrukcji z klocków; przeżywanie radości z pozytywnych efektów swoich działań.
- Idzie jesień…przez ogród i sad
- Idzie jesień… do zwierząt
- Skąd mamy te produkty?
- Idzie jesień… z deszczem
- Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach.
- Wdrażanie do zgodnej zabawy w małych grupach, dzielenie się zabawkami, równe traktowanie wszystkich kolegów.
- Aktywnie uczestniczy w ustalaniu kodeksu grupowego.
- Doskonalenie umiejętności opowiadania o sobie.
- Rozwijanie i doskonalenie sprawności fizycznej.
- Wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;
- Wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
- Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni.
- Utrwalenie zasad przechodzenia przez jezdnię,
- Orientowanie się na kartce papieru, wskazywanie, np. prawego górnego rogu, lewego górnego rogu kartki itd.;
- Rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze;
- Kształtowanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów.
- Rozwijanie mowy, wzbogacanie słownictwa.
- Aktywnie uczestniczy w poznawaniu przyrody jesienią, obserwuje i nazywa oznaki jesieni.
- Wyjaśnianie zjawiska usychania liści;
- Wyjaśnianie podziału drzew na liściaste i iglaste;
- Poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, pieprznik jadalny, maślak) i grzybów niejadalnych (np. muchomor sromotnikowy);
- To jestem ja
- Nasz kodeks grupowy
- Moja droga do przedszkola
- Idzie jesień… przez las, park