ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO –DYDAKTYCZNE DLA DZIECI 6 -LETNICH NA MIESIĄC LISTOPAD :
-
rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej;
-
wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie ;
-
rozumienie różnic pomiędzy samogłoską i spółgłoską,
-
rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie;
-
posługiwanie się liczbami w aspektach kardynalnym i porządkowym;
-
podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu;
-
wskazywanie Polski na mapie Europy, nazywanie jej sąsiadów;
-
wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;
OFERTY TEMATYCZNE:
- Baśnie, bajki i bajeczki
- Spotkanie z nauką
- Wszyscy jesteśmy tacy sami
- Nasze inspiracje
Wiersz - "Polska"
Polska - to taka kraina,
która się w sercu zaczyna.
Potem jest w myślach blisko,
w pięknej ziemi nad Wisłą.
Jej ścieżkami chodzimy,
budujemy, bronimy.
Polska - Ojczyzna...
Kraina, która się w sercu zaczyna.
Piosenka – „ Polak Mały”
1.Jedenasty listopada wielkie
święto nam wypada.
Wolna Polska łączy nas,
to radosny, piękny czas.
REF: Bo ja jestem Polak mały,
który kocha kraj swój cały.
Biało czerwoną flagę mam
Polski hymn na pamięć znam.
2.W naszym godle Orzeł Biały
ma koronę jest wspaniały.
Na czerwonym tle się mieni
jest symbolem naszej ziemi.
REF: Bo ja jestem Polak mały………
3.To jest nasza Polska cała
piękna, dumna i wspaniała.
Dla niej moje serce bije,
w niej naród wolny żyje.
REF: Bo ja jestem Polak mały……….
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZO DLA DZIECI 6-LETNICH NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
.png)
-
Kształtowanie świadomości oddechu.
-
Rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości.
-
Rozwijanie umiejętności wycinania po liniach prostych i łukach.
-
Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji, które w sobie skrywamy.
-
Budowanie strategii radzenia sobie z przeżywaniem różnych uczuć i emocji.
-
Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
-
Budowanie wiedzy dziecka na temat jesieni i zmian zachodzących jesienią w przyrodzie.
-
Rozwijanie postaw proekologicznych. Wzmacnianie więzi z naturą.
-
Rozwijanie myślenia matematycznego. Kształtowanie pojęcia liczby. Rozwijanie umiejętności rozróżniania figur geometrycznych oraz poprawnego przeliczania.
-
Ćwiczenie słuchu fonematycznego; wybrzmiewanie głosek w prostych słowach.
-
Rozwijanie zainteresowania literami drukowanymi i pisanymi jako przygotowanie do nauki czytania i pisania.
Oferty tematyczne:
1.Kody jesieni.
2.W krainie emocji i uczuć.
3.W krainie zdrowia.
4.Wśród zwierząt.
Wiersz ,,Kolorowy bukiet” Barbara Lewandowska
Do parku przyszły z przedszkola dzieci.
Chcą zrobić z liści barwny bukiecik.
Listki czerwone jak malowane,
Leżą pod klonem i pod kasztanem.
Pod dębem leżą brązowe liście.
Liście pod wierzbą błyszczą srebrzyście.
Serduszka złote spadają z brzozy,
Jaś ma ochotę w bukiet je włożyć.
Gdy ten bukiecik stanie na stole,
Ozdobi dzieciom całe przedszkole.
Piosenka „Jesień fajne ma kałuże”
- Wiosną słońce lekko przygrzewa.
Latem w sadzie wszystko dojrzewa.
Jesień… a czy może być miło,
kiedy zimno się zrobiło?
Ref.: Jesień fajne ma kałuże.
I jesienią śpimy dłużej.
Jesień nie jest taka zła,
jesień nam na liściach gra.
x2
- Wiosną kwitną kwiaty i drzewa.
Latem rano skowronek śpiewa.
Jesień – czy ta pora deszczowa
w chmurach coś dobrego chowa?
Ref.: Jesień fajne ma kałuże…
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc wrzesień dla dzieci 6letnich.
- Doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Rozwijanie sprawności fizycznej i precyzji ruchów.
- Kształtowanie świadomości własnego ciała.
- Stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych.
- Usprawnianie aparatu artykulacyjnego.
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Rozwijanie umiejętności aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.
- Wdrażanie do aktywnego i bezpiecznego uczestnictwa w zabawach ruchowych
- Kształtowanie więzi emocjonalnej z przedszkolem.
- Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji.
- Wdrażanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi.
- Kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej.
- Doskonalenie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych podczas powitania i pożegnania.
- Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych.
- Wdrażanie do podejmowania świadomych decyzji i wyborów.
- Rozwijanie umiejętności pracy w zespole.
- Rozwijanie umiejętności rytmicznych i wokalnych.
- Rozwijanie kreatywności, wyobraźni i wrażliwości artystycznej.
- Kształtowanie umiejętności wykorzystania koloru i kreski jako środków wyrazu artystycznego.
- Rozwijanie umiejętności wykonywania prac technicznych zgodnie z podaną instrukcją.
- Rozwijanie mowy i myślenia.
- Wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na temat.
- Wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia związane z jesienią. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
- Budowanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia dotyczące stosunków przestrzennych.
- Rozwijanie umiejętności obserwowania i wyciągania wniosków.
- Rozwijanie umiejętności intuicyjnego rozróżniania figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt).
Oferty tematyczne
1. Nasza grupa.
2. Emocje i uczucia.
3.Jesienne impresje.
4. Babie lato.
Piosenka do nauki- "Jak się masz?"
1. Ja, Amelka, i ja, Adaś,
pięknie was witamy!
Do nauki i zabawy
wszystkich zapraszamy.
Ref.: Jak się masz? Jak się masz?
Jak się dzisiaj czujesz?
Jeśli czujesz się wspaniale,
skacz z radości w górę!
2. Chętnie tutaj przychodzimy,
bo tu jest wesoło.
Wszyscy bardzo się lubimy,
śmiech wciąż słychać wkoło.
Ref.: Jak się masz? Jak się masz?…
3. Jest już Zuzia, Pola, Julek,
Gabryś, Antek, Klara.
Jest też Wojtek i Antosia,
Zosia, Hania, Maja.
Ref.: Jak się masz? Jak się masz?…
4. Są też w grupie nowe dzieci.
Bardzo was lubimy!
Chcemy poznać się wzajemnie,
więc się przedstawimy.
Ref.: Jak się masz? Jak się masz?…
.png)