Przejdź do treści Przejdź do wyszukiwarki
Przedszkole Samorządowe w
Mieszkowicach
  • Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Muchomorki

ZAMIERZENIA  OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE DLA DZIECI 5 -LETNICH  NA MIESIĄC LISTOPAD

 

  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia miłości do ojczyzny. Zapoznanie z najważniejszymi świętami narodowymi, doskonalenie umiejętności współpracy.
  • Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, przypomnienie hymnu państwowego, doskonalenie pamięci.
  • Kształtowanie umiejętności opisu, zapoznanie z terminem „drzewo genealogiczne”, nauka dbałości o szacunek względem innych i kulturę wypowiedzi.
  • Utrwalenie nazw części ciała, rozróżnianie prawej i lewej strony, przeliczanie części ciała, kształtowanie szybkiej reakcji na sygnał słowny.
  • Opisywanie różnic w wyglądzie, nawiązywanie pozytywnych relacji z rówieśnikami i dorosłymi, rozwijanie umiejętności obserwacji i analizy, kształtowanie umiejętności myślenia twórczego.
  • Poznanie charakterystycznych dla zimy zjawisk w przyrodzie, rozwijanie zdolności werbalnego i niewerbalnego wyrażania emocji, wzmacnianie empatii dla zwierząt mieszkających w lesie.
  • Rozwijanie umiejętności obserwacji i porównywania zwierząt, wspieranie umiejętności koncentracji uwagi na zajęciach, rozwijanie motoryki dużej w trakcie zabaw ruchowych.

Oferty tematyczne:

  • MAŁA I DUŻA OJCZYZNA
  • ALBUM RODZINNY
  • JA I MOJE CIAŁO
  • PRZYGOTOWANIA DO ZIMY

 

 

 

 

 

 

Wiersz :

WŁADYSŁAW BEŁZA  „Katechizm polskiego dziecka”

— Kto ty jesteś?

— Polak mały.

— Jaki znak twój?

— Orzeł biały.

— Gdzie ty mieszkasz?

— Między swemi.

— W jakim kraju?

— W polskiej ziemi.

— Czym ta ziemia?

— Mą Ojczyzną.

— Czym zdobyta?

— Krwią i blizną.

— Czy ją kochasz?

— Kocham szczerze.

— A w co wierzysz?

— W Polskę wierzę.

— Coś ty dla niej?

— Wdzięczne dziecię.

— Coś jej winien?

— Oddać życie.

 

Piosenka :

 „Polak mały”

Ref: Bo ja jestem Polak mały,
taki silny, taki śmiały.

Kolor biały i czerwony dobrze znam,

polską flagę w domu mam./x2

 

I. W naszym pięknym kraju,

żyje się wspaniale.

Można tu zdobywać góry

i podziwiać morskie fale.


Ref: Bo ja jestem Polak mały,

taki silny, taki śmiały… /x2

 

II. Jak wygląda polski herb,

każdy dobrze wie.

To biały orzeł w złotej koronie

na czerwonym tle.

 

Ref: Bo ja jestem Polak mały,

taki silny, taki śmiały… /x2

 

Ole, Ole, Ole, Ole  nasza Polsko kochamy Cię    /x3

 

Ref: Bo ja jestem Polak mały,

taki silny, taki śmiały… /x2

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO –DYDAKTYCZNE DLA DZIECI 5 -LETNICH NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK:

  • propagowanie wiedzy przyrodniczej, zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa w kontakcie ze zwierzętami leśnymi, kształtowanie postawy szacunku wobec świata zwierząt,
  • zapoznanie z obrazem graficznym litery „a, A”,
  • wzbogacanie wiedzy o świecie przyrody,
  • wprowadzenie liczby 1, doskonalenie spostrzegawczości i kształtowanie umiejętności liczenia,
  • poszerzanie wiedzy ogólnej na temat zwierząt,
  • kształtowanie słuchu fonemowego, zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „m, M”,
  • kształtowanie umiejętności tworzenia par i dwuelementowych zbiorów, zapoznanie z graficznym zapisem liczby 2,
  • kształtowanie umiejętności przeprowadzania obserwacji przyrodniczych,
  • zapoznanie z różnymi rodzajami zjawisk atmosferycznych, ro
  • kształtowanie umiejętności głoskowania, zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „t, T”,
  • doskonalenie umiejętności dbania o własne zdrowie,
  • zapoznanie z graficznym zapisem liczby 3, kształtowanie umiejętności przeliczania, zapoznanie z monetami o wartości 1 zł i 2 zł,
  • kształtowanie umiejętności wyróżniania podziemnych i nadziemnych części roślin, utrwalanie znajomości nazw jadalnych części roślin,
  • kształtowanie umiejętności głoskowania,
  • zapoznanie ze sposobem przygotowywania soku ze świeżych warzyw i owoców,
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji i podawania ich nazw,
  •  zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „e, E”,
  • kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 4, zapoznanie z graficznym zapisem cyfry 4,
  • kształtowanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości,
  • wzbogacanie wiedzy o zwierzętach, rozwijanie dziecięcej kreatywności,

 

OFERTY TEMATYCZNE:

 

  1. Zwierzęta jesienią
  2. Pogoda w kratkę
  3.  Zdrowie na talerzu
  4. Bajkostwory i potwory

 

WIERSZ: Październik

W październiku, w październiku
Jabłek w sadzie jest bez liku,
Takie słodkie i rumiane
Wśród gałęzi pochowane.

W październiku, w październiku
Grzybów w lesie jest bez liku,
Tu pod świerkiem, tam pod sosną
Piękne grzyby sobie rosną.

W październiku, w październiku
Złotych liści jest bez liku,
Złote liście i kasztany…
Zrobię bukiet z nich dla mamy.

 

PIOSENKA : Ruda Wiewiórka

 

Ref: 
Ruda wiewiórko, ruda wiewiórko
Wskaż mi proszę jeden raz
Gdzie orzeszki swoje masz.
1. Gdy wiewiórkę chcę zobaczyć
TO do parku idę sama
Ona czeka zawsze na mnie
Coś dobrego dla niej mam
Ref: Ruda wiewiórko, ruda wiewiórko
Wskaż mi proszę jeden raz
Gdzie orzeszki swoje masz.

2. Ta wiewiórka, ruda kitka
przyjacielem dzieci jest .
Bardzo zwinna, bardzo szybka,
widok jej wciąż bawi mnie.
Ref: Ruda wiewiórko, ruda wiewiórko
Wskaż mi proszę jeden raz
Gdzie orzeszki swoje masz.

3. Moja mała ruda kitka
zabłądziła wczoraj gdzieś,
Lecz dziś znowu powróciła
Przywitała pięknie mnie.
Ref: Ruda wiewiórko, ruda wiewiórko
Wskaż mi proszę jeden raz
Gdzie orzeszki swoje masz.

4. Żegnaj moja wiewióreczko
Ty futerko cudne masz
Nie skończyły się wakacje
i do dom wracać czas.
Ref: Ruda wiewiórko, ruda wiewiórko
Wskaż mi proszę jeden raz
Gdzie orzeszki swoje masz (x2)

 

 

 

ZAMIERZENIA  OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE DLA DZIECI 5 - LETNICH  NA MIESIĄC WRZESIEŃ

  • Zwiększanie kompetencji plastycznych, kształcenie umiejętności posługiwania się przyborami do rysowania, pogłębianie poczucia jedności z grupą przedszkolną.
  • Ustalanie norm i zasad funkcjonowania grupy, rozwijanie umiejętności współpracy w zespole, tworzenie atmosfery przyjaźni i życzliwości.
  • Poszerzanie słownika czynnego, konstruowanie poprawnych gramatycznie wypowiedzi, wyrażanie szacunku do osób z najbliższego otoczenia.
  • Doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wyrazowej, nabywanie umiejętności językowych, budowanie poczucia odwagi w wypowiadaniu się.
  • Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i ubieranie się odpowiednie do pogody, kształcenie umiejętności regulacji emocji, uświadamianie oddziaływania piękna jesiennej przyrody na samopoczucie.
  • Przygotowanie do bezpiecznego i samodzielnego poruszania się po drodze, dostrzeganie zagrożeń wynikających z nieumiejętności odczytywania znaków, rozumienie konieczności zapamiętania zasad obowiązujących na drodze.
  • Poszerzanie doświadczeń sensorycznych związanych z bogactwem jesiennej przyrody, kształcenie świadomości dotyczącej wpływu owoców na zdrowie człowieka, rozumienie znaczenia witamin dla zdrowia człowieka.

 Oferty tematyczne:

  • Witamy po wakacjach!
  • Wokół nas
  • Nasze pasje
  • Jesień w naszej okolicy

 

Wiersz: Nieśmiały Tomek

W naszym przedszkolu jest Tomek mały,

Grzeczny i miły, ale nieśmiały.

On zawsze stoi troszeczkę z boku,

Patrzy, jak dzieci bawią się wokół.

Nie ma śmiałości pani zapytać,

Jak kreślić równo szlaczki w zeszytach.

Nie ma śmiałości podejść do szafki

I wziąć z niej książki albo zabawki.

Ja zawsze biorę Tomka za rękę,

Siadamy wspólnie na sofie miękkiej

I budujemy z klocków garaże...

Lub na plac zabaw idziemy razem.

 

Piosenka: Wrzesień-przedszkolak

Do przedszkola idzie Wrzesień,

żeby zostać przedszkolakiem,

a za Wrześniem biegną dzieci:

czekaj na nas, nie bądź taki!

Maszeruje razem z dziećmi,

ręka w rękę, noga w nogę,

wszystkim wkoło opowiada:

przedszkolakiem zostać mogę!

Ref.

Do przedszkola, do przedszkola,

do zabawek i książeczek,

do piosenek i wierszyków,

tu przyjaciół też znajdziecie.

 

Pani wita ich przed salą

i z uśmiechem drzwi otwiera.

W samą porę, miły Wrześniu,

już zostaniesz z nami teraz.

Ma swój znaczek, szafkę w szatni

i humorek doskonały,

zna trzy słowa czarodziejskie,

z każdej cieszy się pochwały.