Przejdź do treści Przejdź do wyszukiwarki
Przedszkole Samorządowe w
Mieszkowicach
  • Logo Biuletyn Informacji Publicznej

JEŻYKI

ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO - WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE DLA DZIECI 3 - LETNICH  NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK:

  • Rozumienie i przestrzeganie zasad dotyczących zgodnego współżycia w grupie.
  • Dbanie o wspólne sprzęty i zabawki oraz o zachowanie porządku w otoczeniu.
  • Poznawanie darów jesieni – rozróżnianie i nazywanie wybranych owoców i warzyw (rosnących w Polsce).
  • Rozumienie znaczenia jedzenia owoców i warzyw dla zdrowia.
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie tych zmian  z aktualną porą roku.
  • Obserwowanie roślin  występujących w najbliższym otoczeniu przedszkola: kasztanowiec, dąb, jarzębina. Rozpoznawanie i nazywanie ich liści i owoców.
  • Poszerzanie wiedzy przyrodniczej o nazwy grzybów: borowik, kurka, muchomor.

Oferta tematyczna :

1. Owoce.

2. Warzywa.

3. Dary jesieni ( 2 tyg.)

 

WIERSZ DO NAUKI

“Co w koszyku niesie jesień?” Weronika Karska

Kolorowa nasza jesień,

coś w koszyku sobie niesie.

To żołędzie, to kasztany,

 barwne liście także mamy.

 

PIOSENKA DO NAUKI:

„Kolorowe listki” ( słowa- D. Jagiełło, muzyka- K. Jagiełło)  

        1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,

            kolorowe listki na wietrze szumiały.

            Ref. Szu , szu, szu, szumiały wesoło

                   szu, szu , szu wirowały w koło. / bis

 

         2. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,

             kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

             Ref. Hop, hop, hop, tak sobie skakały,

                    hop, hop, hop, w koło wirowały. / bis

 

         3. Kolorowe listki spadły już na trawę,

             kolorowe listki skończyły zabawę.

             Ref. Cicho, sza, listki zasypiają,

                    cicho, sza, oczka zamykają. / bis

 


ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO - WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE DLA DZIECI 3 - LETNICH  NA MIESIĄC WRZESIEŃ:

  • Nawiązywanie serdecznego, bliskiego kontaktu z nauczycielką i nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb.
  • Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami podczas rozstania z rodzicami.
  • Poznanie rozkładu pomieszczeń przedszkolnych, omówienie zasad poruszania się po nich oraz zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie przedszkola.
  • Uczenie się wykonywania czynności samoobsługowych i porządkowych.
  • Kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy, umiejętne dzielenie się przestrzenią do zabawy oraz zabawkami.
  • Uczenie się używania zwrotów grzecznościowych w określonych sytuacjach.
  • Wdrażanie do słuchania i wykonywania poleceń nauczycielki.

 

 

Oferta tematyczna :

  1. JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM.
  2. BAWIMY SIĘ RAZEM.

 

WIERSZ DO NAUKI

CZYSTE RĘCE” Iwona Salach.

Dziś od rana plusk w łazience,

to maluchy myją ręce.

Najpierw w wodzie opłukują,

potem mydłem nasmarują.

Znowu woda- istny cud!

W umywalkę puk, puk, puk!

Jeszcze tylko kran zakręcę

i już czyste moje ręce.

 

PIOSENKA DO NAUKI:

„Do przedszkola idzie maluch”

sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Mielnicka - Sypko

1. Do przedszkola idzie maluch tup, tup, tup, tup,
wszyscy dziś malucha chwalą tup, tup, tup, tup.

2. Zna wierszyki i piosenki la, la, la, la,
zawsze chodzi uśmiechnięty la, la, la, la.

3. Podskakują razem dzieci hop, hop, hop, hop,
bo tu bawią sie najlepiej hop, hop, hop, hop.