Archiwalna Strona Przedszkole Samorządowe w Mieszkowicach - BIP - Regulamin Rady Rodziców Przedszkola Samorządowego w Mieszkowicach

Przedszkole Samorządowe w Mieszkowicach

Regulamin Rady Rodziców Przedszkola Samorządowego w Mieszkowicach

ada Rodziców działająca w naszym przedszkolu podejmuje różne zadania w oparciu o Regulamin. Zachęcamy rodziców do zapoznania się z jego treścią

Regulamin Rady Rodziców

Przedszkola Samorządowego  w Mieszkowicach

                  I. Postanowienia ogólne

§1

Rada Rodziców, zwana dalej Radą, działa na podstawie ustawy o systemie oświaty, statutu przedszkola i mniejszego regulaminu.

§2

1.Jeśli w czasie kadencji Rady z jej składu ubędzie członek (przedstawiciel oddziału), organizuje się wybory uzupełniające.

2.Rada decyduje o przeprowadzeniu wyborów uzupełniających i określa zasady ich przeprowadzenia.

§3

1.Rada może tworzyć komisje i zespoły zadaniowe o charakterze opiniująco- doradczym.

2.Zasady, tryb tworzenia oraz zadania komisji i zespołów ustala Rada.

II. Cele i zadania

1.Celem Rady Rodziców jest reprezentowanie ogółu rodziców przedszkola oraz podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia statutowej działalności przedszkola. Zadaniem Rady Rodziców jest:

a)      współdziałanie z przedszkolem w celu jednolitego oddziaływania na dzieci przez rodzinę i przedszkole w procesie wychowawczo- dydaktycznym i opiekuńczym,

b)      uczestniczenie w życiu przedszkola przyczyniając się do ciągłego podnoszenia pracy placówki i zaspokojenie potrzeb dzieci,

c)      prezentowanie wobec dyrektora o Rady Pedagogicznej opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności przedszkola,

d)      gromadzenie funduszy niezbędnych dla wspierania działalności przedszkola a także ustalenie zasad użytkowania tych funduszy,

e)      przekazywanie rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji o udzielanej pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej Rady Rodziców.

§1

Tryb wyboru Rady Rodziców

1.Wybory do Rady Rodziców są przeprowadzane corocznie we wrześniu- na pierwszym zebraniu rodziców każdego oddziału i odbywają się bez względu na frekwencję rodziców.

2.Rodzice dzieci danego oddziału wybierają ze swego grona Radę Oddziałową.

3.Rada Oddziałowa powinna liczyć nie mniej niż trzy osoby. O liczebności Rady Oddziałowej decydują rodzice dzieci danego oddziału.

4.O zwiększeniu ilości członków Rady oddziałowej może zdecydować zebranie rodziców wychowanków oddziału.

5.Do udziału w wyborach uprawnieni są rodzice dzieci danego oddziału. Jedno dziecko może być reprezentowane w wyborach tylko przez jednego rodzica.

6.Wybory Rad Oddziałowych przeprowadza Komisja Skrutacyjna wybrana z pośród uczestników zebrania w jawnym głosowaniu. Do Komisji nie mogą wchodzić osoby kandydujące do Rady Oddziałowej.

7.Wybory odbywają się w głosowaniu tajnym, na zasadach ustalonych przez rodziców uczestniczących w zebraniu. Jeżeli trzecia (w przypadku trzyosobowej Rady Oddziału) i kolejne osoby uzyskają tę samą liczbę głosów, głosowanie powtarza się dla tych osób.

8.Osoba,która otrzyma największą liczbę głosów w wyborach do Rady Oddziału, jest jednocześnie wybrana do Rady Rodziców przedszkola, jeżeli zebranie rodziców oddziału nie postanowi inaczej.

9.Jeżeli dwie lub więcej osób uzyska taką samą liczbę głosów, głosowanie powtarza się
dla tych osób.

10.Pierwsz posiedzenie  Rady Rodziców powinno się odbyć nie później niż w terminie czternastu dni od przeprowadzenia wyborów.

11.Rada Rodziców wybiera ze swego grona Przewodniczącego (i jego zastępcę),Sekretarza
i Skarbnika.

12.Pierwszemu posiedzeniu Rady Rodziców przewodniczy Dyrektor Przedszkola.

13.Rada Rodziców na pierwszym zebraniu powołuj spośród swoich członków Komisje do opracowania Regulaminu Działalności Rady Rodziców, w którym określa w szczególności:

a)      wewnętrzną strukturę Rady Rodziców

b)      szczegółowy tryb przeprowadzenia wyborów do rad. O których mowa w art. 53, ust.4, pkt. 1-3 Ustawy o systemie Oświaty

14.Z chwilą przyjęcia Regulaminu, o którym mowa w ust 4, staje się on podstawą działalności Rady Rodziców.

15.Rada Rodziców powołuje wszystkie organy Rady Rodziców zgodnie z przyjętym regulaminem.

16.Przewodniczący do dnia 31 października w formie pisemnej informuje Dyrektora Przedszkola o powołaniu Rady Rodziców i jej regulaminowych organów oraz składa przyjęty Regulamin Działalności Rady Rodziców.

§2

Procedura wyłonienia Komisji Rewizyjnej

1.Kandydatów do Komisji Rewizyjnej Rady Rodziców wyłania się z osób, które w wyborach do Rad Oddziałowych uzyskały drugi co do liczby głosów wynik. Jeżeli dwie osoby uzyskają równą liczbę głosów, głosowanie powtarza się.

2.Kandydaci wybierają ze swojego grona trzyosobową Komisję Rewizyjną. Pierwsze posiedzenie Komisji powinno się odbyć w ciągu czternastu dni od przeprowadzenia wyborów.

3.Komisja Rewizyjna nadzoruje pracę Rady Rodziców, w tym działalność finansową. Dwa razy w roku Komisja Rewizyjna przedstawia rodzicom sprawozdanie z sprawowanego nadzoru.

III. Władze Rady

§1

Rada wybiera ze swojego grona Przewodniczącego Rady, Zastępcę Przewodniczącego, Sekretarza i Skarbnika.

§2

1.Przewodniczący Rady organizuje prace Rady, zwołuje i prowadzi posiedzenia Rady, reprezentuje Radę na zewnątrz.

2.Zastępca Przewodniczącego Rady przejmuje obowiązki Przewodniczącego w czasie jego nieobecności. Zakres zadań Zastępcy ustala Przewodniczący.

3.Sekretarz Rady opowiada za dokumentację Rady i protokołowanie jej posiedzeń.

4.Skarbnik Rady odpowiada za prawidłową gospodarkę funduszem gromadzonym przez Radę.

5.Komisja Rewizyjna  nadzoruje pracę Rady, w tym działalność  finansową. Dwa razy w roku Komisja Rewizyjna przedstawia rodzicom sprawozdanie z wykonanego nadzoru.

IV. Posiedzenia Rady

§1

1.Posiedzenia Rady odbywają się  w terminach ustalonych w rocznym harmonogramie, nie rzadziej niż raz na dwa miesiące.

2.Poza terminami ustalonymi w harmonogramie posiedzenia Rady zwołuje Przewodniczący, powiadamiając członków Rady co najmniej siedem dni przed terminem posiedzenia. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Przewodniczący może zwołać posiedzenie Rady w trybie pilnym, bez zachowania siedmiodniowego terminu.

3.Posiedzenia Rady mogą być również zwoływane w każdym czasie: z inicjatywy 1/3 składu Rady, na wniosek Dyrektora Przedszkola lub Rady Pedagogicznej.

§2

1.Przygotowanie posiedzenia Rady jest obowiązkiem Przewodniczącego. Członkowie Rady na siedem dni przed posiedzeniem otrzymują projekt porządku obrad.

2.Posiedzenia Rady są prowadzone przez Przewodniczącego lub upoważnionego członka Rady.

3.W posiedzeniach Rady może brać udział z głosem doradczym Dyrektor lub inne osoby zaproszone przez Przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady.

4.Posiedzenie rady jest ważne, jeśli bierze w nim udział co najmniej połowa członków Rady. 

§3

1.Posiedzenia Rady są protokołowane.

2.Protokoły posiedzeń Rady są przyjmowane przez Radę w drodze głosowania na  następnym posiedzeniu Rady.

V. Podejmowanie uchwał

1.Rada obraduje na zebraniach  i podejmuje uchwały w sprawach należących do jej kompetencji określonych w ustawach oraz przepisach wydawanych na podstawie tych ustaw.

2.Uchwały Rady są podejmowane w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów.

3.Głosowanie w sprawach personalnych odbywa się w trybie tajnym.

§2

Uchwały Rady są numerowane w sposób ciągły w danym roku szkolnym.

§3

Opinie Rady są wydawane  w takim samym trybie co uchwały.

VI.Prawa i obowiązki członków Rady

§1

1.Członkowie Rady mają prawo:

a)      dostępu do wszystkich informacji i dokumentów związanych z organizacją i przebiegiem procesu dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńczego, poza informacjami i dokumentami uznanymi za poufne lub dotyczącymi spraw personalnych;

b)      wypowiadania swoich opinii we wszystkich sprawach przedszkola;

c)      głosowania na równych prawach w przypadku wszystkich decyzji podejmowanych przez Radę;

2.Członkowie Rady  mają obowiązek aktywnego uczestniczenia w posiedzeniach Rady.

VII.Fundusz Rady

§1

Rada może gromadzić fundusze przeznaczone na działalność  statutową przedszkola.

§2

1.Szczegółowe zasady wydatkowania funduszy Rady są ustalone corocznie przez Radę w preliminarzu budżetowym.

2.Środki z funduszu Rady mogą być przeznaczone jedynie  na zadania, które wynikają ze statutu przedszkola.

3.Fundusze Rady Rodziców powstają z dobrowolnych składek rodziców.

4.Wysokość minimalnej składki na rzecz Rady Rodziców ustala się na zebraniu ogólnym rodziców.

5.Rodzice mogą indywidualnie zadeklarować wyższą składkę od ustalonej.

6.Rada Rodziców w szczególnie uzasadnionych przypadkach może zwolnić określonych rodziców z wnoszenia części lub całości składki.

7.Ustaloną składkę rodzice wpłacają w dwóch ratach do 15-go listopada i 15-go stycznia.

8.Rada Rodziców może gromadzić fundusze z wpłat osób fizycznych, organizacji, instytucji, fundacji i dochodowych imprez.

9.Fundusze Rady Rodziców oraz obrót gotówki są księgowane.

10.Rada Rodziców może zatrudniać na umowę- zlecenie osoby do wykonania określonych zadań.

11.Fundusze Rady Rodziców mogą być przeznaczone na zakup zabawek, pomocy dydaktycznych, wyposażenia przedszkola, opłacania koncertów, teatrzyków, kina, wycieczek, imprez okolicznościowych i upominków dla dzieci, mityngów, warsztatów szkoleniowych dla rodziców i pedagogów.

§3

Pisemne wnioski o środki z funduszy Rady mogą składać:

1)      Dyrektor

2)      Rada Pedagogiczna

§4

1.Rada ma wydzielone konto bankowe.

2.Środkami zgromadzonymi na koncie Rada dysponuje za pośrednictwem dwóch upoważnionych osób wybranych z członków Rady.

VII. Postanowienia końcowe

1.Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.

2.Decyzja o rozwiązaniu Rady Rodziców w trakcie roku szkolnego może być podjęta tylko za zgodą 75% członków Rady.

3.Regulamin obowiązuje wszystkich członków Rady Rodziców.

 

Metryczka

Wytworzono:2017-08-11 14:53przez:
Opublikowano:2017-08-11 00:00przez: Administrator
Podmiot udostępniający: Przedszkole Samorządowe w Mieszkowicach
Odwiedziny:309

Załączniki

Brak załączników

  • Brak wpisów.
Archiwalna Strona